I skönhetsbranschen ser vi inga stora berg av produkter som vi är vana att se vid ICA:s specialexponeringar. Istället använder leverantörerna ytan för att profilera sig själva, skapa image, synas och igenkänning från reklam. Vi ser att fler och fler leverantörer satsar att göra något "nytt" för att stå ut lite i konkurrensen och locka kunderna till att undersöka produkten. Vi ser mer och mer att aktörerna erbjuder sig av specialexponering i kombination med ett priserbjudande för att få dubbel effekt. Litteraturen hävdar att specialexponering kan ge upp till 473 procent försäljningsökning utan nedsatt pris, vilket var enastående resultat. Ovan har Juicy Couture gjort en inspirerande gavel på Sephora, en av de största skönhetsdetaljisterna i världen.
Här har Lancôme gjort ett dockhus, på KICKS, som blev lite väl stort och tar produktplats men tanken var god.
Lars Wallin gör självklart något annorlunda, här på KICKS.
Clean satsar å sin sida på att lyfta fram produkterna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar