torsdag 1 december 2011

Enkla hjälpmedel för att skapa rätt atmosfär



Scorett använder sig av enkla hjälpmedel för att förstärka deras kampanj. På herravdelningen i butiken vid Sergelgången har Scorett tagit fram en simpel lösning för att förstärka kampanjens budskap men säkert också som anpassning till avdelningens karaktärer. Med hjälp av papper och kartong har de skapat en brickkloss som de använder sig av i exponeringen av herrskor. Klossen har en simpel utformning så till vida att det är en kub i kartong som har klätts med finare papper med brickmotiv. Med bara lite papper och datorns hjälp kan man skapa det mesta. Det är också smidigt och kostnadseffektivt. Jag kommer att prata mer om detta i ett annat blogginlägg där jag går in lite mer på tryckerier etc.

Förutom brickklossen använder Scorett fönsterdekaler flitigt, här med Andreas Johnson deras nuvarande spokesperson/ambassadör. Skyltfönstret är butikens ögon ut och det är det första som kunderna ser. Det kan vara avgörande för om kunden ens går in i butiken. Detaljister med mindre produkter så som skönhetsbranschen men även skobranschen måste få deras produkter att synas. Genom att använda fönsterdekaler kan de kommunicera budskap/kampanjer/produkter eftersom de kan skapa effekt och förstora objektet. I det här fallet ville Scorett skapa igenkänning från deras TV reklam, vilket kunderna kan ha sett och möjligtvis såg något de ville ha som de nu kan bli påminda om. Fönsterdekaler är speciellt smidigt eftersom det är ett effektivt sätt där de kan trycka upp vilket tryck de än vill samtidigt som det inte kräver mycket av butikspersonalen eller kommunikatören varför huvudkontoret kan försäkra sig om att det ser bra ut om kommunikatören inte hinner besöka butiken i tid för kampanjbyte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar