torsdag 24 november 2011

En magisk jul

Julen på NK är något alldeles magiskt. Som liten var det en tradition att jag och mormor skulle gå och titta på NK:s julskyltning. Även om jag anser att julskyltningen upplevdes som ännu bättre och mer inspirerande som ung så går jag ändå förbi varje år. Trots att de har avverkat de flesta teman man kan tänka sig slutar man aldrig att förvånas. Tänk vilket jobb med alla förberedelser och vilken stor budget de måste ha slog det mig i år. Men det har gett utdelning eftersom jag aldrig är ensam om att gå dit för att beundra deras fina dekoration. Idag har det blivit ett ”happening” där barnen ges stort utrymme. Redan innan varuhuset öppnade stod hundratals nyfikna barn och deras föräldrar tålmodigt och väntade på att ridån skulle gå upp för årets skyltfönster och tomten skulle anlända med sitt följe.

Kundgruppen breddas och de positiva associationerna lägger grunden till att på lång sikt föra med sig avkastning. Idag tävlar många varuhus och gallerior om kundstocken men det finns ändå ingen som hyllar julen likt NK gör. Min syn må vara subjektiv men det är svårt att klippa banden när väl de positiva associationerna är satta.

Nedan ser ni bilder från julinvigningen. På plan 4 kommer det även att finnas ett helt eget tomteland. Där kommer barnen att kunna skriva sina önskelistor och, förutom att träffa tomten, även kunna julpyssla. En annan nyhet är att tomten har fått en helt nydesignad dräkt skapad av Emma Gauffin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar